Om returnering
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvis, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare. Fristen indebærer at du 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til customercare@moshimoshimind.dk eller benytte retursedlen i din levering. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende en eller flere varer retur, selvom de er købt i en ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du delvist fortryder dit køb.
Om varens stand
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt, for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Forsendelse frem og tilbage har et tungt miljøaftryk. Vi har derfor valgt ikke at tilbyde gratis retur.
Det kan nogle gange være svært at finde den rette størrelse når man handler online. Vi opfordrer derfor vores kunder til at benytte sig af vores size guide, begrænse antallet af ekstra størrelser i kurven, og generelt tænke sig om en ekstra gang inden man klikker unødige varer hjem.
I TVIVL OM STØRRELSE?
Tøv ikke med at kontakte kundeservice for dialog om form, størrelse, farver eller andre spørgsmål, du måtte have i forbindelse med dit køb. Vi står klar til at hjælpe dig med at få de rigtige varer helt fra starten, så vi sammen kan mindske klimapåvirkningen og undgå unødig fragt frem og tilbage.
Af ressourcemæssige årsager, har vi ydermere ikke vedlagt en returlabel i pakken, og tilbyder i stedet nem returnering gennem vores returportal.
Sådan returnerer du
Hvis du fortryder hele eller dele af dit køb, kan du oprette en nem returnering gennem vores fragtfirma GLS.
Klik på nedenstående link, og udfyld den simple formular for at oprette din returnering. Du vil efterfølgende modtage en QR-kode på mail. Denne skal blot fremvises ved indlevering af pakken i din lokale GLS-pakkeshop.
Benyt følgende link for at oprette en returnering:
https://retur.moshimoshimind.dk/
Bemærk at der ved denne returneringsform opkræves et gebyr på DKK 49,- som automatisk fratrækkes det samlede returbeløb.
Ønsker du selv at stå for valg af transportør og betaling af porto, bedes du udfylde den følgeseddel, der kom med varerne. Vedlæg den i din returforsendelse.
Returneringen skal sendes til:
moshi moshi mind
c/o Rhenus Logistics
Egeskovvej 17A, port 223
DK-8700 Horsens
VIGTIGT! Din returforsendelse skal altid sendes med omdeling – uanset valg af transportør. Vi kan ikke modtage returforsendelser leveret til pakkeshops eller andre afhentningssteder, og de vil derfor blive sendt automatisk retur til afsender.
Vi anbefaler altid, at du bruger en transportør med tracking, og at du sikrer dig en kvittering som bevis for afsendelse af pakken. Det er nemlig dig, der har ansvaret for din returforsendelse, indtil vi har modtaget den.
Du kan også returnere din ordre købt på webshoppen i vores butik på Østerbro i København.
Adressen er:
Dag Hammarskjölds Allé 40
2100 København Ø
Åbningstider:
mandag - fredag kl. 11-18
lørdag kl. 11-15
søndag lukket
Betaling
Prisen for returnering er DKK 49,- ved brug af vores returportal.
Beløbet fratrækkes det samlede returbeløb. Husk at udfylde og vedlægge den følgeseddel, der kom med varerne.
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Der kan gå op til 10 arbejdsdage fra modtagelse og behandling af din returnering til pengene er synlige på din konto. Vi refunderer pengene tilbage til det kort der blev benyttet ved den oprindelige transaktion.
Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostningerne (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder) senest 14 dage fra den dag hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen. Vi tilbagefører pengene med samme betalingmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Hvis du har modtaget en gave købt på vores webshop, vil beløbet blive refunderet til det kort der gennemførte betalingen. Dette er en nødvendighed for at undgå bedrageri, og en returnering skal derfor aftales internt med gavegiver.
Reklamation
Send venligst vores kundeservice en email med en detaljeret beskrivelse af fejlen, og vedhæft et par billeder hvoraf fejlen fremgår. Oplys derudover dit ordrenummer samt fulde navn i mailen, så vi nemt kan behandle din reklamation.
Kontakt:
customercare@moshimoshimind.dk
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er godkendt, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for "rimelig tid" efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamere inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen godkendt, refunderer vi dine fragtomkostninger, såfremt at de vurderes som rimelige.
Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
moshi moshi mind
Dag Hammarskjölds Allé 42G
2100 København Ø
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Undgå derfor at sende til en pakkeshop eller lignende.
Spørgsmål?
Såfremt du har spørgsmål til returnering, reklamation eller andet vedrørende webshoppen, er du meget velkommen til at kontakte vores kundeservice.
E-mail: customercare@moshimoshimind.dk
Vi besvarer alle mails inden for 48 timer på hverdage.
Tlf.: +45 26 80 13 03
Kundeservice telefontider:
mandag - fredag, kl. 10-13
lørdag - søndag: lukket
helligdage: lukket